Proč kontrolovat?

 

MÁM KONTROLOVAT GEOMETRII KOL?

ROZHODNĚ ANO!

Rozumně pravidelná kontrola geometrie kol vám dokáže ušetřit nemalé peníze. Zejména to poznáte na pneumatikách, které se rychleji opotřebují, nebo musíte měnit různé části nápravy.

V konečném důsledku nemusí jít pouze o výměnu dílčích částí, ale o náhradu celého ústrojí. Trpí zejména tyčky řízení, čepy, tlumiče, silenbloky ramen, ramena. Bavíme-li se o zbytečných nákladech, posledním bodem je také zvýšená spotřeba paliva, na kterou má špatná geometrie také podstatný vliv.

Geometrii kol je třeba prověřit alespoň jednou ročně, ale především pokud nastane havárie, ať menších, či větších rozměrů. Je doporučeno, jí věnovat pozornost i v případě najetí do hlubokého výmolu na silnici, při rychlém a prudkém najetí na překážku (příčný práh, kámen na silnici, dřevo, obrubník), dále také při montáži nových pneumatik a vyvážení,  nebo po jakékoliv opravě nápravy nebo řízení. Především při zjištění nerovnoměrného opotřebení pneumatik.

Často jde také o vnitřní pocit, že něco není v pořádku.

Protože jde o bezpečnost a zdraví vás a vaší rodiny a pokud máte takový pocit, nechte si geometrii u mě prověřit.
Další podceňovanou situací je i menší havárie typu “pouze ťuklý předek, blatník, plechy, křivá haubna (haupna)..” I při menším nárazu může trpět také náprava.

Jak odhalit, že něco není v pořádku?

Prvním impulzem je situace, když vyzkoušíte na rovné silnici krátce a bez rizika pustit volant a pokud auto “táhne” (stáčí se na jednu stranu, zanáší), je třeba provést kontrolu.
Druhým je i zhoršená ovladatelnost vozidla, kdy se například kola na řídící nápravě samovolně nevrací do původní polohy.
Třetím je rychlé a nerovnoměrné opotřebení – “sjíždění” pneumatik. Můžete také pozorovat, že kola svírají ve vztahu k vozovce nesprávný úhel
Někdy se peníze nedostávají a často se stává, že takovýmto kontrolám nepřikládáte význam, hlavně, když to jede. Ale když pravidelně kontrolujete, seřizujete a průběžně se staráte, jezdíte bezpečně, ekonomicky a nemusíte pak platit velké opravy, až se něco “vysype.” A tuto situaci zná mnoho řidičů, že když se nakonec něco vysype, tak ne jen jedna část, ale všechno a se vším všudy.

 

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *